pandahs

Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Syttende Mai.

Av Amanda - 17 maj 2013 11:04

Hej allihopa!

Förlåt att jag inte skrev något inlägg igår, men jag kollade på Eurovision så jag glömde bort det totalt. 

Jag var också ganska spänd igår, också därför jag inte skrev. Alla i min klass ska börja på en annan skola, vissa ska till och med byta till en helt annan skola längre bort. Våran klass ska splittras, och blandas med alla parallelklasserna (5a och 5b, jag går i 5c just nu). Så jag gick ju runt hela dagen och undrade vilka jag skulle komma med. Mamma (och alla andra föräldrar) var på ett föräldrarmöte på den skolan vi ska börja på, så det var alla föräldrar som fick veta klasserna innan alla barn. 

Mamma tog fram sin mobil och visade en bild på listan.

Det första jag sa när jag såg listan: Åhh neeeeej!

Mamma: Vadå? Är den inte bra?

Jag: Jo den är jättebra, men vi har 2 Amanda i klassen! Nu kommer jag alltid bli kallad för "Amanda V" hela tiden. 

Och ja, det är sant. Jag har blivit kallad "Amanda V" redan i 6 år. Och nu ska jag behöva bli kallad för det ännu 4 år. 

Men jaja, jag är van. Men jag är i alla fall jättenöjd med klassen. Så på Tisdag ska alla till den skolan och vara i klasserna man kom i. Så det ska bli spännande. En sak jag också är glad över är att ingen kille från klassen kom i min nya klass. Nu tänker ni nog lite olika tankar om det, men vi har bara 7 killar i klassen nu, och 18 tjejer. Så i min nya klass är det jag, och 3 andra tjejer från min klass som kom i samma. 


Nu ska jag berätta det jag egentligen tänkte. Idag åker min mamma och pappa till Barcelona, så jag (mina 2 syskon och kusiner) ska vara hos mormor och morfar tills Söndag. Därför kommer jag inte kunna blogga. Kanske möjligtvis via mobilen, men vi får se. 

Ni får roa er med några finfina bilder jag tog i förrgår medans jag är borta.  

Här är lilla (okej, stora) humlan som jag räddade. Den hade legat fastklämd under en vattenpistol...

 

Och här är en kula...... (?)

 

Grönt, grönt, grön och grönt. 

 

Bosse hälsar också. 


Nu kommer snart Mormor och hämtar mig, mina syskon och mina kusiner. 

Ses på Måndag igen. Hejdå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 15 maj 2013 20:31

Hej! Idag har jag på mig min favorittröja. "You are my sunshine" står det på med små lila diamanter. Den börjar i och för sig bli för liten för mig (usch, vad jag växer), och dessutom är det ett hål i den... Men jag använder den ändå. Idag är jag...

Av Amanda - 14 maj 2013 20:52

Hejhej! Just nu sitter jag här i mitt stökiga (okej, jättestökiga) rum. Tänkte att jag skulle gå ut till Bosse (har kanske inte sagt det, men min lejonhuvade dvärgvädur kanin heter Bosse, så nu vet ni det), men sedan fick jag panik när jag kom på a...

Av Amanda - 13 maj 2013 16:43

Hej på er! Ni anar inte hur glad jag är när det regnar. Därför anar ni inte hur glad jag är nu. Jag bara älskar ljudet av svaga vattendroppar som smattrar mot fönsterrutorna. Det började regna när jag precis gick av bussen påväg hem, så under skold...

Av Amanda - 12 maj 2013 12:38


Ja, då var allt klart. Min blogg är fixad. Så, ja, här har ni mig, helt enkelt.  Jag älskar att fotografera, så det kommer bli mycket bilder här på bloggen.  Jag är en oftast glad tjej, som stör mig på nästan allt. Jag bor precis utanför Göteborg...

pandahs


Amanda heter jag och bor i Göteborg.

Jag är en glad tjej som stör mig på nästan allt.
På fritiden spelar jag innebandy, sjunger i kör och njuter av livet tillsammans med min kanin.

Jag älskar att vara i Småland och att låna böcker på bibliotek.

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards